2015. március 19., csütörtök

Zabpelyhes tallér - Olivér kedvence (az egyik)

Közkívántra megosztom Veletek a Dani barátunk születésnapjára sütött keksz receptjét. Az eredeti évekkel ezelőtt jelent meg Antal Vali oldalán, és azóta is töretlen a sikere itthon. Karácsonykor mindíg készül minimum 2 adag, de máskor is szívesen készítem, mert egyszerű, gyors, olcsó, a boltiaknál azért jóval egészségesebb a csoki ellenére és sokáig eláll(na, ha a Fiúk nem találnák meg mindíg). Persze ezt is vegánosítottam a lehetőségekhez mérten.


Hozzávalók
15 dkg puha margarin
12 dkg barnacukor
1 tojásnak megfelelő Vajahit
15 dkg zabpehely (lehetőleg aprószemű)
10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
1 kk őrölt fahéj
1/2 kk szódabikarbóna
1 csipet só
10 dkg étcsokoládé apróra vágva (én SPAR csokit használok, mert olcsó, elég magas a kakaótartalma és sütésálló)

Elkészítése:
Előmelegítem a sütőt 175 fokra, sütőpapírral bélelem a tepsit. Egy tálbn összekeverem a száraz alkotórészeket. Egy másik tálban a margarint habosra keverem a cukorral és a Vajahittel, majd hozzáadom a száraz keveréket. Fakanállal jól összedolgozom. Diónyi adagokat teszek egymástól 5 cm-re  a tepsibe, ellapítom (vizes kézzel!) 10-12 perc alatt megsütöm. Ennyiből kb. 30 db keksz lesz.
Lehet persze gazdagítani olajos maggal, aszalvánnyal, más fűszerrel, használjuk a fantáziánkat nyugodtan.
(Amikor Daninak sütöttem, az utolsó pillanatban derült ki, hogy nincs itthon hozzá elég margarin. Sebaj, az 70%-os zsírtartalmú, tehát 70:30 arányban vegyítettem hidegen sajtolt napraforgóolajat és vizet és annak ellenére, hogy folyadék, most dekára mértem ki. Teljesen jó lett.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése