2015. január 1., csütörtök

BÚÉK!

Mivel még tanuló blogger vagyok, más, már hosszabb ideje jól működő blogokat böngészve sajátítom el a blog-illemtant. Látom, hogy ilyenkor, Szilveszterkor vagy az új esztendő első napján illik valamiféle visszatekintőt készíteni a blog elmúlt évi történetéről. Gondolom évek múlva vagy akár jövő ilyenkor is érdekes lesz majd újraolvasni és összehasonlításokat tenni. Ahhoz, hogy lássuk milyen eredményt értünk el, rögzíteni kell a kiindulópontot is. 
Nos tehát nézzük mi történt itt a Faluvégén 2014-ben!

A legfontosabb, hogy 2014-ben tettem nyilvánossá, azaz bárki által elérhetővé a blogot - már nem csak barátok látogathatják személyre szóló meghívóval, hanem ki mertem állni a nagyközönség elé is, lesz-ami-lesz alapon. Ezzel kapcsolatban aztán értek pozitív és negatív meglepetések is. Legfőbb pozitívum, hogy a világ különböző tájairól kerültek látogatók (titokzatos idegenek, akiket nagyon szeretnék megismerni), a negatív pedig, hogy arra számítottam, ily módon megugrik majd a kommentek száma, de ez elmaradt. Ennek eredményeképpen eléggé magányosnak érzem itt magamat, olyan, mintha kint lebegnék a háló teremtette virtuális világűrben és csak azt látnám, hogy égitestek mellett haladok el, de nem kerülök velük kapcsolatba. Nagyon furcsa. 

Sikerült végre meghatároznom magamnak a blog konkrét céljait is - a naplóíráson kívül. E célok szerint aztán kialakítani egyfajta rendszert, s azt az oldalak segítségével könnyebben kereshetővé tenni a célirányos olvasók számára. Ebből láthatóvá válik, hogy meghatároztam magamnak a célközönséget is. Hmmm, ez nem kis fejlődés, azt hiszem büszke lehetek rá amatőr létemre. 

Kialakult egy nekem kedves külalak is, amiben otthon érzem magam, személyes ugyan, de finoman igyekszem követni a "trendet" :D 
Vannak még elemek, amiket szeretnék beszerkeszteni, de előbb rá kell jönnöm a hogyanjára. Ez a ti számotokra azt jelenti, hogy várható a külalakban és kezelhetőségben fejlesztés.

2014. elején nagy fába vágtam a fejszémet, amibe aztán bele is tört: Csabi fiammal fogyókúrába kezdtem, amit itt igyekeztem napról napra dokumentálni - így aztán jól kiszúrtam magammal, mert a bukásom ráadásul nyilvános bukás lett. Hát... a tanulópénzt meg kell fizetni itt is.

Ebben az évben megjelentettem több régi (blog előtti) írásomat is, ezekből idén még sorrakerül néhány. 

Hát nagyjából ennyi. 

Végül érdekességként némi statisztika:

A Faluvége 2013. június 1-jén indult.
Azóta 87 bejegyzés született, melyek közül a legnépszerűbb az István a király.
4 állandó követőm van, és összesen 19 kommentet írtatok. :(
1562 oldalmegjelenítés történt, viszont igen változatos közönség által: hazánkon kívül, az USA-ból, Franciaországból, Németországból, Oroszországból, Romániából, Horvátországból, Lengyelországból, az Egyesült Királyságból és Szlovákiából tévedtek az oldalra. (Kíváncsi lennék, kik azok, akik nem "álltak tovább" rögtön, sőt esetleg visszatérő olvasóvá váltak. Szívesen olvasnám a kommentjeiket, mert ez az adathalmaz engem kívácsivá tett az emberekre, akik az adatok mögött állanak.)

Nem teszek itt nagy fogadalmakat, mert már tudom, hogy nincs értelme. Forgatok meglepiket a fejemben, de hogy lesz-e belőlük valami az idén vagy sem, még nem tudom.  Mindenesetre örülnék, ha fel tudnám lendíteni a blog életét, s ehhez igyekszem még szükséges tudnivalókat elsajátítani. A jellegen már nem szeretnék változtatni, azt hiszem az rendben van.

Hát akkor induljon egy új, egy szebb, boldogabb, eredményesebb új esztendő - hozzuk ki 2015-ből ami kihozható! :)










1 megjegyzés:

  1. Kedves Timi, ott a Faluvégén ! Az előbb írtam a megjegyzést, amit meg akartam nézni előnézetben, de eltűnt. Nem írom le újra, de én örömmel olvasom miket gondolsz, mi jár a fejedben, és remélem az idén is sok szép új írással gazdagodik a blogod. Biztatnálak, hogy régi írásaidból is osszál meg többet velünk, no és ami a legfontosabb, legyél türelmes :)

    VálaszTörlés