2014. december 9., kedd

Sütőtökös cookie

(A recept egy amerikai blogról származik, csak ők cukormázat is tesznek
rá, ami szerintem teljesen felesleges)

Hozzávalók

1/2 csésze (112,5 g) vaj vagy margarin
1 csésze finomliszt
1 csésze barnacukor
1 csésze sütőtök (itt az erdeti konzervet ír, de mivel az nálunk nincsen, én nyer tököt vágtam apró kockákra)
1 db tojás
2 tk őrölt fahéj
1 tk vaníliakivonat
1/2 tk sütőpor
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 tk őrölt szerecsendió
3/4 csésze pekándió vagy dió, apróra vágva
3/4 csésze teljeskiőrlésű liszt
3/4 csésze mazsola, lehetőleg mag nélküli

Elkészítése:
Egy keverőtálban robotgép közepes fokozatán 30 másodpercig keverd a vajat habosra.  Add hozzá a finomlisztet, tököt, tojást, fűszereket, sütőport, szódabikarbónát és keverd addig míg összeáll és nagyjából elválik az edény falától. Közben fokozatosan add hozzá a teljes kiőrlésű lisztet. Végül keverd hozzá a diófélét és a mazsolát.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tégy egymástól távol teáskanállal szaggatva kis kupacokat (én pohár vizes aljával el is lapítottam kerekre). Kb. 200 fokra előmelegített sütőben süsd kb. 10-12 percig, míg a szélei kezdenek színt kapni. Rácson szárítsd. Kb. 48 darab elsz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése