2013. december 2., hétfő

Karácsonyi készülődés - 2013. No.6. Jósággyűjtők


Nem tudom kinél, melyik családban mi a szokás - amiről most írok, számomra nem gyermekkori hagyomány, csak néhány éve hallottam róla először, de rögtön beleszerettem Szóval, hallottatok-e már a karácsonyi jósággyűjtőkről??
A lényeg az, hogy Advent ideje alatt valamilyen játékos formában dokumentálva van, hogy a gyerkőc mikor követett el valamiféle jóságot. Az első ilyen amit láttam, a Jézuska ingecskéje volt: papírból kivágott, a gyerekek által tarkára színezett "ingecske", melyen kis V-alakú bevágások voltak, s minden jóságkor fel lehetett hajtani egy kis bevágást - így csipkéződött az ingecske. Amikor aztán szép csipkés lett, Szenteste oda lehetett tenni a fa alá, hogy az angyalok elvigyék ajándékba a kis Jézusnak. Azóta már többfélével találkoztam, az egyik kedvencem, amit nagylányom készített a kicsikkel: téli táj, hóemberrel és minden jóságra fel lehetett rá ragasztani egy hópihét.
A neten két használható ötletet találtam, ami nem csak az önfegyelemre és a tudatos cselekedetre sarkalja a gyerekeket, hanem bibliai ismereteiket is mélyíti kissé. Az egyik egy  tízparancsolatos-bibliaolvasós színezős jósággyűjtő nagyobbaknak, akár önálló lelki készületnek, akár családi áhítathoz is használható, a másik kicsit kisebbeknek bibliai személyekkel díszített karácsonyfa, de találtam az ovisoknak való színezős jósággyűjtőt is.
Bíztatlak benneteket, hogyha már van gyerek a háznál, nyomtassátok ki ezeket, vagy találjatok ki sajátot: egyrészt jó móka, másrészt jól használható nevelőeszköz. A enyémeknek ott lesz az asztalán a megfelelő, mire hazajönnek az iskolából :-).
Anjo Cute Colors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése